חדר בריחה משחק הדיונון

חדר בריחה משחק הדיונון

חדר בריחה שהוא משחק בתוך משחק או ברוכים הבאים לחדר בריחה משחק הדיונון 🙂

למי שקורה את הסקירה הזאת בזמן אמת אין שום ספק לגביי נושא החדר אבל למען הקוראים מהעתיד אני אסביר. משחק הדיונון הוא סדרה בנטפליקס ששברה את שיאיי הרייטינג בעולם ובישראל ודורגה בערך בכל רשימה אפשרית במקום הראשון. משחק הדיונון היא תחרות בה משתתפים אנשים משולי החברה הנדרשים לשחק משחקי ילדות תמורת אפשרות לזכות בהמון כסף. הקאץ’ הוא שמי שנפסל מוצא להורג.
אז סה”כ העלילה החביבה של נכנסים לחדר בריחה ולא ממש בטוחים שיוצאים ממנו.

אגב, לדעתי ליוצרי החדר מגיעות מחיאות כפיים. הסדרה משחק הדיונון שודרה בסוף שנת 2021 והיום אנחנו באמצע 2023, מי שבנה את החדר עשה עבודה שנראית לי ממש מהירה. והחדר הוא חדר מושקע, לא כזה שסתם כתב את שם הסדרה בכניסה, אלא הכל בנויי באותו עולם ועם אלמנטים של הסדרה.

לפני שנדבר על החדר עצמו דסקליימר קטן. חדרי בריחה הם חוויה שלא יודעים מראש מה בדיוק תקבלו. מצד אחד זה מגניב ומצד שני עלולים לקרות פיספוסים. אגב זאת אחת הסיבות שאני כותבת את הבלוג הזה, כדי שתוכלו לבחור את החדר בריחה שהכי מתאים לחוויה שאתם מחפשים.
אבל במקרה שלפנינו יש לנו קייס של חדר בריחה מגניב ומיוחד שהוא לא ממש מה שציפיתי שיחכה לי ופחות מתאים לטעם שלי בחדרי בריחה. לכן בסקירה הזאת אני אנסה כמה שיותר לבטא את השילוב בין החוויה האישית שלי לבין מה שאני חושבת שאנשים אחרים עשויים למצוא בחדר הזה.

אז let the games begin…

פרטים טכניים

החדר נמצא ברעננה במתחם המוכר והאהוב של Inside out, אולי תזכרו את החדר המעולה שלהם בית הנייר שכתבתי עליו בעבר או את מבצע זעפרן המיתולוגי שכבר נסגר (או את משחק קארטו לזוג).
במקום יש חניה של החברה וגם קצת חניה ברחוב. אנחנו היינו בשישי אז לא הייתה בעיה, אני מניחה שבאמצע שבוע קשה יותר למצוא חניה.

קבלת הפנים במקום היא מיוחדת. אני לא אסגיר את מלוא החוויה כדי לא להרוס, רק אגיד שיש שירותים ותמי 4 אז יש מענה לצרכים בסיסיים. אבל עובדים מהר מאוד על להכניס אתכם לאווירת החדר.

התאמה של החדר לקהלים שונים:

  • קודם כל סופר חשוב להגיד ולא ברור לי למה זה לא כתוב באתר החדר:
    החדר כולל הרבה זחילה, התכופפות ואלמנטים שלאנשים שמתקשים בתנועה יהיו בלתי אפשריים.
    אני מניחה שאפשר לוותר על חלקים מסויימים אבל זה כנראה דורש התאמות וכדאי מאוד שתדברו עם החדר מראש כדי לא להתפס לא מוכנים כשאתם מגיעים.
  • מדובר בחדר פיזי למדיי – אין צורך בכושר שיא אבל כדאי שיהיה ברור שיש הרבה תנועה במהלך החוויה
  • החדר מתאים לילדים (כנראה מאוד לנוער) – יש קצת אלמנטים של מתח אבל אין שום דבר מפחיד
  • מינימום המשתתפים לחדר: 4 שחקנים

בסוף החדר נתנו לנו שובר הנחה של 50 ש”ח לקבוצה של 4 משתתפים למשחק הבא שלנו. אם אתם שוקלים לעשות מרתון אז כדאי לנצל את זה. אני מאוד ממליצה על ההרפתקה במטבעה הספרדית – בבית הנייר של אותה החברה, חדר מעולה מתאים גם להרכב של 4 שחקנים.

מזמינים פה

סיפור ותפאורה

כמו שהתחלתי להגיד, הסיפור של החדר מבוסס על העלילה של משחק הדיונון (Squid Game). לכן אתם בהיותכם נואשים לכסף מסכימים להשתתף במשחק ונכנסים לעולם שמאוד דומה לעולם של הסדרה, כשחלק מהזמן הוא אפילו משחזר סצנות אייקוניות בצורה מגניבה מאוד.
חשוב להגיד שאפשר לעשות את החדר מבלי להכיר את הסדרה (אנחנו!) אבל רצוי להכיר אותה בקווים כלליים כדי להכנס מהר יותר לאווירה.
התפאורה בחדר מאוד מושקעת, אתם כל הזמן בתוך הסיפור ויש מוזיקה ואלמנטים נוספים שכולם מוכוונים לזה שתרגישו שהגעתם לעולם דיסטופי, שבו החיים שלכם שווים פחות מהכסף שאפשר לזכות בו במשחק 😉

אבל יש איזו תחושה שמצד אחד החדר סופר מושקע ומצד שני כל מיני אלמנטים – לא חשבו עליהם עד הסוף. יש איזה קטע שאמור להיות מפתיע (אני מאוד נזהרת פה מספויילרים) אבל בגלל תכנון לקוי הוא השאיר אותנו בתחושת החמצה. שעדיף בכלל שלא היו כוללים אותו מאשר לבצע אותו בצורה כזאת.

נקודה ראויה לציון זה הניצול של החלל בחדר הזה – מבחינתי מי שחשב על זה הוא חצי גאון. לקחת לימונים של שטח קטן ולהפוך אותם לעוגה!

חידות ורמת קושי

כל מה שאמרתי עד עכשיו על התפאורה והסיפור של החדר הם היתרון וגם החיסרון שלו מבחינתי. כי כמו שאני רואה את זה, התפאורה והחוויה, באות על חשבון החידות ואלמנט ההרפתקה בחדר.
בתור חדר שמוגדר ל4 משתתפים – יש בו יחסית מעט חידות וגם אלו שיש לא גורמות לתחושת הישג ברגע שפותרים אותן… חידות חמודות, שדיי ברור איך פותרים אותן ואם נתקעים זה כי פספסנו משהו ולא כי החידה דורשת חשיבה מורכבת.

כשאני בוחרת חדר בריחה אני לרוב מחפשת חדר עם חידות שיגרמו לי לחשוב, שיגרמו לצוות שלי להתאמץ ושבסוף נצא בהרגשת התפעמות מהחוויה שעברנו, במקרה הזה – זה לא קרה. לכן מבחינתנו החוויה הייתה חסרה. אבל אני כל פעם מסייגת את זה – יש שחקנים שמחפשים את החוויה והחדר יהיה להם מעולה.

ציון סופי לחדר בריחה משחק הדיונון

חשוב מאוד להבין איזה חדר בריחה אתם מחפשים:
חדר בריחה עם חידות טובות ומשהו שיגרום לכם להתאמץ – החדר פחות יעבוד לכם
חדר בריחה עם אווירה, אקשן וחוויה של הסדרה – זה המשחק בשבילכם
לכן תעשו את החושבים שלכם ותחליטו האם אתם רוצים סיכוי לזכות במשחק הדיונון!

דירוג: 2.5 מתוך 5.

השאר תגובה