חדר בריחה Qase: ההאקר- דארקנט

חדר בריחה Qase: ההאקר- דארקנט

הסוכנות למניעת פשעי סייבר ה.ל.פ.ד.ס.ק (LOL!) תפסה האקר מסוכן! וגילתה שהוא חלק מקבוצה שמאיימת לבצע התקפה הרסנית במספר מוקדים בעולם. מיד אחרי זה היא כמובן פנתה אלינו בשביל לעזור לה להתמודד עם האיום החדש. בחדר הבריחה השלישי של Qase – ההאקר דארקנט, אנחנו פוגשים אתגר טכנולוגי חדש.
אז אם בראשון חזרנו בזמן (גראנד הוטל) ופתרנו תעלומת רצח, ובשני בכלל היינו בתוך יקום של פיראטים וקללות עתיקות (לב של קפטן) אז בחדר השלישי אנחנו פוגשים באיום מהתקופה הנוכחית שמוכר לכולם מהחדשות. קפיצות מענינות בזמן עושה החברה 😉

אחרי שכבר עשיתי שני חדרי בריחה של Qase ידעתי שאני אגיע גם לחדר השלישי, במיוחד כשנאמר עליו שהוא הקשה בחבורה. התירוץ הגיע בדמות ביקור של שתי חברות שכבר מזמן לא עשו איתי חדר בריחה.
יש משהו מאוד מגניב בזה שעשיתי את כל החדרים של החברה בקבוצות שונות. כך בנוסף להתרשמות שלי, יכולתי לאסוף פידבק מאנשים נוספים בהרכבים שונים. ויצא שדברים שעבדו לאחת הקבוצות יכלו ממש לא לעבוד לקבוצה אחרת. ההרכבים שונים איפשרו לי להסתכל בצורה יותר ברורה על רמת הקושי של החדרים השונים. אבל נחזור לזה בסוף, עכשיו בואו נדבר על דארקנט.

חדר בריחה qase - דארקנט, טאבלט המשחק

הרשמה והזמנה

כמו בכל הקופסאות של Qase עשיתי את ההרשמה דרך הצ’אט בפייסבוק. כרגיל זה דרש קצת יצירתיות מצד שני הצדדים. יש לי הרגל מגונה לרצות שהם יגיעו לנתניה אבל אני אגיד לזכות החברה שאחרי ההתנגדות הראשונית הם שיתפו פעולה בצורה נהדרת. כולל התאמות ושינויי זמנים שנבעו מהסגר שהיה/לא היה.
לכן כרגיל העצה שלי לכם – אם אתם בתל אביב, תהליך ההזמנה ממש פשוט. ואם אתם נמצאים רחוק יותר אז פשוט אל תוותרו. הם עובדים קשה ומנסים לעשות התאמות – תנסו לעבוד על לו”ז שיתאים לשני הצדדים. אם אני מבינה נכון עכשיו הם כבר פיתחו מנגנון שבו הם מגיעים גם לערים מרוחקות יותר אם אתם מוכנים לשלם את דמי המשלוח או לתאם עם קבוצה אחרת באותה העיר.

הפעם הקופסה (תיק) הגיע אלינו כמה שעות לפני המתוכנן – מה שלא גרע מהשעתיים שניתנו לנו. אבל יצר מצב משעשע: בן הזוג שלי קיבל את התיק כשלא הייתי בבית והניח אותו בכניסה. ואז כשהגעתי הביתה – ניסיתי במשך כמה דקות להבין מי האורח שיצא לטראק ונכנס אלינו בדרך 🙂

תיק הבריחה Qase

עשינו את הקווסט בשלישיה דיי מנוסה (כולן עם ניסיון של מעל 20 חדרים) ופתרנו אותו תוך כשעה עם 2-3 רמזים. התיק עצמו הכיל הרבה מאוד חומרים ועזרים שונים ומשונים. היה פה שילוב מעניין בין פורמטים שונים של חידות ובין כל מיני אביזרים לא טריוויאלים.

זוכרים שאמרתי שיש לי פרספקטיבות שונות על החברה?
אז אחת ההערות שחזרה על עצמה מפי השותפות שלי למשימה, הייתה שהקול המתכתי והמוכר של קייסי מאוד לא עבד להן. וזה מעניין כי בחדר הראשון שעשיתי ממש התלהבנו ממנו ובחדר השני הרגשתי שהוא לא במקום בגלל שבתקופת הפיראטים לא ממש היו רובוטים. אבל עדיין חשבתי שזה משהו שעובד למי שעושה חדרים של החברה בפעם הראשונה והפעם מסתבר שלא.

חדר בריחה qase - דארקנט.
תיק הבריחה עם כל החידות

החידות

ופה אנחנו מגיעים ללב הבעיה. דארקנט הוגדר ע”י רבים בפורום ובחוות דעת בתור החדר הקשה ביותר של החברה. ולפחות מהנסיון האישי שלנו לא הרגשנו את זה. יכול להיות שמדובר פה בציפיה שהייתה גדולה מדיי ולכן גם התאכזבנו…יכול להיות.
בכל מקרה החידות היו חמודות, היה שימוש בכמה מדיומים והיה שימוש לא רגיל בחפצים מעניינם. החידות הרבה פעמים דרשו מאיתנו עבודת צוות וזה היה טוב שהיה לנו הרכב של שלישיה. שמצד אחד יכל לעבוד במקביל ומצד שני יכל לשבור את הראש ביחד כשנתקלנו בקושי.
אכן לקח לנו את השעה הצפויה בשביל לפתור את הכל, החידות כשלעצמן חמודות ויהיו אתגר משמעותי יותר למתחילים.

סיכום

כמו שהתחלתי כך נסיים 🙂
אני מאוד אוהבת את החדרים של החברה, אבל במקרה הזה אני שופטת את החדר בהשוואה לחדרים אחרים של Qase שעשיתי והוא מבחינתי יצא החלש בחבורה.
זה חדר נחמד לזוג עד שלישיה של מנוסים או לרבעייה של לא מנוסים. ואולי אם תתחילו ממנו ותעלו ממנו לגראנד הוטל ומשם ללב הפיראטים זאת תהיה חוויה טובה יותר ומסלול משחק מאתגר יותר.


תגובה אחת בנושא “חדר בריחה Qase: ההאקר- דארקנט

השאר תגובה