חדר בריחה ביתי DIY

חדר בריחה ביתי DIY

כל מי שאי פעם עשה חדרי בריחה, בטוח חשב לרגע איך זה יהיה לבנות חדר בריחה בעצמו.
אז לא תופתעו לשמוע, שגם אני חטאתי במחשבה או שתיים והפעם לכבוד יום ההולדת של בן זוגי החלטתי שאם כבר חוגגים 40 בסגר, אז נחגוג כמו שצריך! ועשיתי לו חדר בריחה ביתי אצלינו בדירה 🙂

בפוסט הזה אני אנסה לשתף אתכם בקצת טיפים וטריקים איך לבנות חדר בריחה ביתי DIY על בסיס מה שאני למדתי בתהליך.

איך זה עבד אצלינו?

התחלתי מזה שהחלטתי ללכת לכיוון של מתנות יום הולדת כמספר שנות אדם, מה הציב אותי בפני היעד השאפתני של לתת לו 40 מתנות יום הולדת.

למרבה השמחה יש הרבה קיצורי דרך שאפשר ללכת בהם :

  • כרטיסי ברכה עם ברכות שונות
  • סרטוני וידאו עם ברכות מוקלטות של חברים ומשפחה
  • פתקי פטור ממטלות: פטור משטיפת כלים, פטור מקיפול כביסה וכו’…
  • מתנות קטנות: כמו גרביים, צעצועים לשולחן העבודה, מוצרי הגיינה ( בושם, דאודורנט, כלי גילוח וכו׳)
  • דברים קטנים שמזכירים לכם בדיחות פנימיות ורגעים טובים

אחרי שאספתי את 40 המתנות התחלתי לתכנן את המסלול. העיקרון שלי היה פשוט, בן הזוג מקבל חידה והפתרון שלה מוביל אותו למקום מחבוא ברחבי הבית ושם הוא מוצא את אחת המתנות. לכל אחת מהמתנות צורפה המשימה הבאה וכך נוצרה שרשרת של 40 משימות חיפוש ופתרון שהובילה אותו ברחבי הבית וגם קצת לחצר (בשביל לגוון) ולקחה לנו יום שלם לפתור.

כרטיס ברכה Happy birthday - אחת המתנות בחדר בריחה ביתי.

חידות:

  • מיקומים מסתוריים – לספר איפה מוחבא כל דבר בעזרת מטאפורות ודימויים.
    איך עושים את זה: תחת הירח השחור בארצו של מורפיאוס – כלומר, מתחת למנורה השחורה והעגולה בחדר השינה.
  • מצא את המטמון – 5 צעדים צפונה, 20 צעדים דרומה, 15 מזרחה.
    איך עושים את זה: ספרתי צעדים ובדקתי כיוונים בעזרת הסמארטפון (והתבלבלתי בדרך). זאת חידה שמאוד מתאימה לבחוץ ואני ממליצה לצאת טיפה מגבולות הדירה בשביל לגוון את הסביבה.
  • חידות ספרים – לשים ציטוט מתוך ספר מוכר: “לא כל הזהב יש לו זוהר,לא כל תועה-דרך יאבד”.
    איך עושים את זה: שמים ציטוט שמתקשר לנושא החיפוש והמחפש יזהה יחסית בקלות. במקרה הזה אני חובבת הז’אנר אז אני אזהה את הציטוט מתוך שר הטבעות בקלות, אתם יכולים לקחת ציטוט מתוך כל ספר שיש לכם בבית ויהיה קל לזיהוי לצד השני.
  • חידת קוקטייל- מכינים קוקטייל בבית (אפשר לעשות עם פרישייק למי שמעדיף גרסה נטולת אלכוהול).
    איך עושים את זה: מחביאים במקומות שונים את המרכיבים לקוקטייל האהוב עליכם ומי שפותר את החדר צריך למצוא את כולם ואז באחת המשימות להכין את הקוקטייל ע”פ הוראות שתכינו מראש.
פתקי משימות במסגרת חיפוש המתנות.

דגשים חשובים:

  • חילקתי את היום ל3 חלקים, כי לפתור 40 חידות ברצף זאת עבודה קוגנטיבית קשה מדיי. אז עשינו 15 חידות ואז עשינו הפסקת אוכל לשעה וחצי, ואז עוד 15 חידות ושוב הפסקה. חשוב לתכנן מראש הפסקות לתוך הלוז גם כדי לתת לשניכם לנוח קצת וגם כדי החידות האחרונות לא יעשו בחיפזון אלא מתוך סקרנות מחודשת.
  • חשוב כמה שיותר לשבור קונספציות: 95% מהחידות הוחבאו ברחבי הבית אבל היו כמה חידות שהחבאתי בחצר הבניין שלנו. כן זה היה קצת מלחיץ כי השארתי את המתנות יחד עם ההוראות בכל מיני שיחים מסביב לבית אבל זה לחלוטין היה שווה את זה כי לקח לבן הזוג זמן להבין שאפשר להחביא דברים גם בחוץ.
    ובכל מקרה בשביל למזער את הנזק, החבאתי שם את המתנות הכי קטנות והכי חסרות חשיבות למישהו חיצוני.
  • אם אתם מחביאים כל כך הרבה מתנות, לא מן הנמנע שחלק מהן יהיו במקומות בולטים, אז כדאי להחביא כמה שיותר קרוב לזמן המשחק. אני החבאתי בבוקר היום הולדת עצמו.
  • חשוב לעשות תוכנית לכל המשחק. לרשום בצד את מהלך המשחק כמו שאתם רואים אותו ואת כל החידות לפי הסדר עם הקודים והרמזים אם יש כאלו.
כרטיס ברכה יום הולדת שמח, היה באחת התחנות של חדר הבריחה שלי.

מקורות נוספים לחדרי בריחה DIY:

במסגרת המחשבות שלי על איך להכין חדר בריחה ביתי נתקלתי בכל מיני חומרים ואנשים אחרים שנתנו רעיונות לחידות. השתמשתי בחלק מזה ואני מצרפת את זה לשימושכם, אולי תמצאו פה עוד רעיונות:

  1. הדס מליק, הבעלים והיוצרת של אתגר האוצר נותנת 10 רעיונות לנעילת חידות. ויש לה בערוץ היוטיוב עוד סרטונים שימושיים לDIY.
    אחד הרעיונות היותר מגניבים זה פשוט לנעול את הטלפון עם סיסמה חדשה ולשים בתור שומר מסך את הרמז לפיתרון.
  2. למכון דוידסון יש כל מיני סרטונים שימושיים – פה מצאתי איך להכין כתב סתרים ממיץ לימון וחלב
  3. לילך מPlay With Lilach כתבה מדריך להכנת חדר בריחה ביתי. אהבתי את הרעיון עם הגלגל ים לא מנופח, שכותבתים עליו ממש בקטן ורק אם מנפחים אותו אפשר לקרוא את הרמז.
  4. אביטל חן מהג’וב היווני צילמה סרטון שנותן רעיונות איך לבנות חדר בריחה. אהבתי אצלה את הרעיון של חידת המשקל, זה פשוט ולכולם יש משקל בבית וזה דורש עוד כמה פעולות ממי שפותר את החדר.
  5. באתר giftt.net עשו פוסט מאוד מפורט על בניית חדר בריחה. יש שם כמה דברים שימושיים: לינקים לרכישת אביזרים, רעיונות לחידות והסברים על איך לבצע חלק מהדברים.

זה כל המידע שאני אספתי, מוזמנים לשתף איתי אם יש לכם עוד רעיונות ואני אעדכן את הפוסט 🙂

אז תעשו חדרים, תבנו חדרים ומי יתן ונחזור לעשות חדרים בקרוב!

2 תגובות בנושא “חדר בריחה ביתי DIY

השאר תגובה