חדר בריחה להדפסה

חדר בריחה להדפסה

חדר בריחה להדפסה זה פורמט חדש שמצאתי במסגרת מאמציי לגלות את כל העולם הנפלא של חדרי הבריחה עד הבית ומה שיפה בו זה שאתם מזמינים את החדר ושתי דקות אחרי – אפשר כבר לעשות אותו.

הפעם נפגוש את לילך שמנהלת את אתר Play With Lilach ובו תוכלו למצוא מגוון חדרי בריחה להדפסה. אני ביקשתי מלילך המלצה על החדר הקשה ביותר וקיבלתי את “תעלומה בטקס” חדר הבריחה שנוצר במיוחד בשביל יום העצמאות.
הקטע המצחיק שהתחלתי לחשוב באיזה הרכב אני עושה את החדר, והנה בעודי מדפיסה אותו (הייתי אי שם באמצע התהליך) אחי בן ה15 נדד אליי לחדר, גילה את המשחק וככה נפתרה הדילמה שלי.
אז עשינו את החדר בזוג ואני אגיד מראש שיכלו להיות שם גם יותר ילדים, הם היו נהנים באותה המידה.

הרשמה והזמנה

באתר של לילך תוכלו למצוא גם האופציה של חדר בריחה מוכן להדפסה וגם חדר בריחה בהתאמה אישית לאירוע מיוחד ( אני בהחלט מתלבטת על האופציה הזאת לכבוד תקופת ימי ההולדת הקרובה שבה כולנו עדיין בעוצר קורונה).
נכנסים לאתר, בוחרים משחק, משלמים (המחירים נעים בין 69 ש”ח ל99 ש”ח למשחק) ומדפיסים.
אגב, אם תרצו הנחה קטנה, לילך נתנה לי קופון הנחה – אסקפיזם10 שנותן לכם 10% במעמד ההזמנה.
במשחק הזה אין בעיה של תיאום בין משתתפים כי אפשר לעשות אותו מתי שרוצים, אבל מצד שני צריך למצוא מדפסת ורצוי אחת צבעונית.

המשחק עצמו

במשחק מודפס “תפאורה” זה הצד החלש של העניין כי בסופו של דבר יש לך דפי A4 ביד ומצד שני להפתעתי ראינו שבחלק מהחידות הייתה יציאה מעניינת מהקופסה ואנחנו הפכנו את הדפים הללו ושיחקנו בהם כמו בתלת מיימד אז בשלב מסויים דיי שוכחים שמדובר בהדפסה.

החידות

כפי שאפשר היה לצפות החידות במשחק שלנו נסובו סביב הקמת המדינה ולא תאמינו כמה דברים חדשים גילינו על מדינתינו הקשישה 🙂
בגלל שהבחור נדד אליי לחדר, התחלנו מהחידות לא ממש לפי הסדר המקורי שלהן אבל זה לא פגם בתהליך. זה כן הדגיש איזה מהחידות עיניינו אותו יותר ואיזה פחות … אני מודה שאם היו שואלים אותי לפני, הייתי חושבת שמתבגר בן 15 יברח ממשחק עם ערכים כמו מאש אבל אז התברר שהחידות תפסו אותו ושנינו נשאבנו לתוך המשחק. בשלב מסויים התחלנו לשיר “לו הייתי דמבלדור” על משקל “לו הייתי רוטשילד” אז אני אגיד שלא רק שזה היה מהנה זה גם היה משעשע מאוד (לא אין במשחק התיחחסויות להארי פוטר אבל זה לא ממש הפריע לנו..)
סיימנו את המשחק בשעה וקצת כולל ההדפסות ובקשת 2 רמזים.

סיכום

חדר בריחה שיתאים כפעילות מהנה עם ילדים, רצוי יותר מילד אחד כדי שיוכלו לחשוב בינם לבין עצמם ולא להיעזר במבוגרים.

כשאתם מזמינים מPlay With Lilach אל תשכחו לשים את קוד הקופון אסקפיזם10 – הוא מקנה לכם 10% הנחה על כל חדרי הבריחה להדפסה המפורסמים באתר, בתוקף עד 31.12.20.

פותרים חידות ומרכיבים פאזלים.

ועכשיו שיחה קצרה שניהלתי עם לילך על החיים, חדרים ואיך עושים חדר בריחה להדפסה:

כמה חדרי בריחה כבר כתבת? היה חדר בריחה עם סיפור מיוחד מאחוריו?

שאלה מעולה כי היא גורמת לי לחשוב ולסכם קצת את השנים האחרונות 🙂
אפשר להגיד שכבר כתבתי אלפי חידות ומעל 100 חדרי בריחה ומשחקי בריחה. וכל פעם לפני שאני כותבת חדר בריחה אישי אני עושה תחקיר מעמיק על האישיות שתעמוד במרכז העלילה.
סיפור מיוחד שאני יכולה לספר היה בחדר בריחה שיצרתי לרגל יום ההולדת ה-70 של חמי נפתלי. הוא איש מצחיק ואישיות מדהימה, יש לו סלנג ייחודי ואמרות כנף מצחיקות, אז השתמשתי בהן באחת החידות וכולם התפוצצו מצחוק.

מאיפה את לוקחת את הרעיונות לחידות ?

השראה לכתיבת חידות יכולה להגיע מכל סיטואציה שמתרחשת. בדר”כ ויזואליה עוזרת לי מאוד (תמונות, כתבות, סרטונים), טיול, מפגש או אפילו ממחקר שאני עושה על נושא מסוים. אני אישה יצירתית וסקרנית, המחשבה שלי קופצת מנושא לנושא במהירות ואני יכולה לדמיין את החידה ולפתח אותה תוך כדי תנועה.

יש מכשולים בהכנת חדרי בריחה?

יש הרבה אתגרים בהכנת חדרי בריחה להדפסה, אבל בואי נתמקד בשלושה:
* להיות מקורי ומעניין גם כשמדובר “בסך הכל בדף נייר”.
* לחדש כל הזמן.
* ליצור משחק הכי קל ונוח להפעלה עם אביזרים שיש בכל בית.

למה החלטת לכתוב חדרי בריחה ולא להקים חדר ממשי?

אז האמת היא שלפני 5 שנים אוהד בעלי ואני כן עבדנו על הקמת חדר בריחה. כתבנו, תכננו, בנינו חידות, אוהד למד ארדואינו (תוכנה המשמשת כיום בחדרי בריחה) ואפילו חיפשתי לוקיישן. אבל החיים קורים… והחלטתי לשים את החלום הזה בצד ולממש את עצמי בכתיבת חדרי בריחה אישיים ומשחקי בריחה להדפסה. בצורה הזו אני מרגישה שאני נוגעת ביותר אנשים, יש לי מקום כל הזמן ליצור, לחדש ולהתחדש, ואני נהנית מזה מאוד.

אם הגעתם עד פה, ספרו לי אם שיחקתם במשחק, מה חשבתם? ועל איזה חדרי בריחה עד הבית אתם ממליצים 🙂

**המשחק נשלח אליי לסקירה **

2 תגובות בנושא “חדר בריחה להדפסה

השאר תגובה