חדרי בריחה ביפן

חדרי בריחה ביפן

חדרי בריחה ביפן, מי היה מאמין שאני אגיע לקצה העולם ואעשה שם חדר? 🙂
לפי ויקיפדיה חדרי הבריחה הראשונים הוקמו ביפן כבר בשנת 2007, ומהאזור התפשטו לאירופה ולאמריקה. השנה החלטנו שאומנם הדרך ליפן עוברת במוסקבה (ובחדרי הבריחה של מוסקבה) אבל אין מניעה גם ביפן לעשות חדר או שניים.

למרבה הצער למרות שיפן היא ארץ המקור ולהשערתינו יש שם המון חדרי בריחה, בפועל היו מעט חדרים דוברי אנגלית ולא יכולנו להתפרע יותר מדיי עם הכמות כי הלו”ז שלנו היה מלא, והמקומות בחדרים מוגבלים.

אם אתם עדיין מתלבטים האם לעשות חדר בריחה בחו”ל הכנתי פוסט מפורט לחיפוש חדר בריחה בחו”ל שיעזור לכם להתמצא, לבחור את החדר ולדעת להתאים אותו לרמה של הקבוצה.

חדר בריחה Spellbound Supper

חברת Tokyo Mystery Circus היא אחת החברות עם הכמות הגדולה ביותר של החדרים דוברי האנגלית בטוקיו וככל הידוע לי גם ביפן,  ויש שם אפשרות לבחור מכמה חדרים בסגנונות שונים. וביפן כמו בין, הכוונה היא לא רק לנושאים השונים אלא לאופי השונה של החדרים – למשך זמן שונה וסגנונות שונים. היה אפילו חדר בריחה שנמשך 10 דק’.
בחרנו לעשות את Spellbound Supper שנשמע ממש מעניין מהתיאור שלו ובפועל היה גם אחד החדרים היותר מיוחדים שעשיתי בחיי.
מדובר בארוחה שבה משתתפים 5 אורחים ומנחה אחד, אצלינו היינו רק זוג כי לא היו להם הזמנות של דוברי אנגלית אחרים לאותו סלוט. כל האורחים יושבים מסביב לשולחן והשולחן עצמו נמצא בחלל גדול שבו יש שולחנות נוספים עם משתתפים אחרים
. החדר מעוצב בצורה כזאת ששולחנות שונים במרחב, לא מפריעים אחד לשני.

פרטים טכניים

מגיעים למשחק כמה דק’ לפני, החדר נמצא במיקום שמאוד קל להגיע אליו בעזרת המטרו.
הבניין עצמו הוא בניין קומות, שבתוכו כל הקומות שייכות לחברה ומתקיימים שם משחקים שונים (אבל יש חדרים ספורים שמתאימים לדוברי אנגלית).
בקומת הקרקע יש מסעדת מזון מהיר אבל עם טוויסט יפני של כל מיני מנות חמודות, כך שאפשר לשבת ולחכות לפני או לנשנש משהו אחרי. בנוסף יש שם חנות מזכרות אבל לא הכרנו את רוב הדמויות אז זה פחות דיבר אלינו…

התאמה של החדר לקהלים שונים:

  • נדרשת רמת אנגלית בינונית
  • אין שום מאמץ פיזי, יושבים כל השעה ליד השולחן

כאן מזמינים

תפאורה וסיפור

הסיפור כולו הוא מעין תחרות עם מכשפה שהזמינה אותנו לארוחת ערב חגיגית אצלה אבל בפועל בוחנת האם אנחנו ראויים לתענוג!
המשחק עצמו הוא שורה ארוכה של חידות משולבות אפקטים מיוחדים שכולם קורים תוך כדי ישיבה “לשולחן הארוחה” ובלי לזוז מהמקום.
מדובר בתפאורה בסיסית מאוד אבל שבעזרת האפקטים המיוחדים הופכת לחוויה מאוד מגניבה.
סוג של ספין אוף על עמי ותמי, אפילו עם כמה חיות קסומות אבל פחות מסוכן 😉

רמת קושי החידות

החידות עצמן היו ברמת קושי בינונית אבל היה עומס מסויים של חידות ולכן המנחה לפעמים קצת עזרה לנו. מבחינתי ההרכב המושלם לחדר הזה הוא שלישיה או רבעייה. כך תוכלו להנות מפתרון יחסית קליל של החידות וגם להתרכז יותר בחוויה כולה.

החידות הן לא משהו שיפיל אתכם מהכיסא ברמת הקושי המחשבתי אבל היה שם שילוב של אפקטים וחידות מסוגים שונים שדרשו מאיתנו מאמץ אמיתי והיה כיף כל פעם מחדש לנסות לחשוב על הכיוון הנדרש בחידה. בנוסף כל החידות מתאימות לחלוטין לנושא החדר, כך שכל הזמן אתם נמצאים בתוך האווירה של הסיפור.

אגב, בחדר הזה באמת מסיימים אחרי 60 דקות ואם לא הספקתם או עשיתם משהו לא נכון, אז….אתם מפסידים 🙂
אנחנו הפסדנו אבל זאת הייתה חוויה שווה מאוד.

ציון מסכם:

חוויה ממש מיוחדת ואני ממליצה לנסות לפחות פעם אחת.

דירוג: 4.5 מתוך 5.

חדר בריחה  Samurai Espionage 

החדר השני שעשינו ביפן שייך לחברת Nazobako- Escape Hunt. הם יותר קטנים מהחברה הראשונה אבל יש להם 3 חדרים באותו מתחם – מספיק בהחלט בשבילנו. החדרים מתחלקים ע”פ רמות קושי (רמה קלה, בינונית וקשה) וכמובן שלכל חדר יש גם נושא שונה.
אלו כבר חדרים יותר בסגנון שאנחנו מכירים בישראל עם רצף חידות ומעבר בין כמה חללים.
מה שכן יש הבדלים מעניינים במקומות לא צפויים – צריך לחלוץ נעליים לפני הכניסה לחדר ודרך העברת הרמזים שונה מאוד ממה שראיתי בישראל ובמקומות אחרים בעולם.
אנחנו עשינו את החדר עם הרמה בינונית בנושא סמוראים, זה נראה לנו כמו נושא שלא נראה הרבה מחוץ לגבולות יפן.
בדיעבד החדר היה מעולה אבל ברמה קשה מדיי לזוג מנוסים.

פרטים טכניים

החדר נמצא מרחק קצר ממקדש מרכזי ושוק מאוד מגניב אז אני מציעה לשלב אותו בתחילת היום וממנו להמשיך למקומות מענינים בסביבה.
המפעיל שפגש אותנו דיבר אנגלית מעולה ואחרי החדר גם ישב ודיבר איתנו קצת על חדרים ביפן – אין הרבה חדרים באנגלית והם גם משתנים בתדירות גבוהה, אז יכול להיות שעד שאתם תטוסו כבר יהיו חדרים חדשים.

כאן מזמינים

תפאורה

כנראה מה שאצלינו היינו קוראים לה “משרדית” אבל שם מדובר בנושא יפני שמבוצע כמו שצריך אז מצד אחד תפאורה פשוטה ומצד שני יפה ומתאימה לסיפור העלילה.

רמת קושי וחידות

חדר קשה. היו חידות שזרמו לנו ופתרנו אחרי מחשבה, אבל גם היו חידות שנתקענו עליהן ובסוף לא עמדנו בזמנים וחרגנו מה60 דקות. אומנם לא הייתה קבוצה אחרינו אז הציעו לנו להמשיך אבל העומס הקוגנטיבי היה רב והרגשנו שעוד זוג ידיים/עיניים או שניים היו מאוד במקום.

החידות הן חידות מחשבה, הגיון ולפעמים טיפה מאמץ גופני (להרים משהו קצת כבד). החידות דרשו מחשבה והיו כמה חידות שלא ראינו כדוגמתן בישראל – נדרש כיוון מחשבה שונה ממה שאנחנו רגילים.

ציון מסכם:

דירוג: 4.5 מתוך 5.

מומלץ לשלישיה או רבעייה.

אחרי התמונה, כמה מילים על החידות עצמן בחדרים,  אז הקריאה הלאה היא על אחריותכם.

4

כמה מילים עם ספויילרים על חדר הבריחה Spellbound Supper:

מדובר בחדר עם המון משחקי הולוגרמות ורוב החידות מבוצעות או בעזרת פנסים שמקרינים משהו על המפה הלבנה או בעזרת המפעילה שמביאה כל פעם “מנה” חדשה שאנחנו צריכים לפתור. מדובר ברעיון חמוד מאוד שלא ראיתי אותו עדיין בארץ או במקומות רבים בחו”ל והשילוב בין האור והמפעילה שהייתה חלק בלתי נפרד מהארוחה יצרו חוויה מאוד מגניבה.

חידות מגניבות שהיו שם כללו סוגים שונים של חידות הגיון או חידות מילים שהיה צריך לפתור בשביל להבין כל פעם איזו מנה אנחנו מזמינים.
באחד המשחקים היו לנו שרביטים וטבעות קסם בידיים וסימנו כל מיני צורות באוויר בשביל לבצע קסמים ולהרשים את המכשפה.

כמה מילים עם ספויילרים על חדר הבריחה  Samurai Espionage :

וואו כמה שזה היה חדר קשה, החידות כל פעם דרשו חשיבה מסוג שונה ואנחנו לא תמיד החלפנו הילוך מספיק מהר. אחת החידות היותר מגניבות לא הייתה קשה אבל שיחקה על היכולת שלנו לשים לב: הייתה מפה על הקיר וידענו שאנחנו צריכים למצוא את המסלול שהספינה עוברת אבל תהרגו אותנו שנדע איך אנחנו מוצאים אותו. עד שקיבלנו רמז שאנחנו אמורים לשים לב למכתב ההוראות שקיבלנו בתחילת המשחק ובצד השני שלו היו כמה קווים שעזרו לפענח את המפה.
כמה מתסכל ככה גאוני 🙂

בחידה אחרת היינו צריכים לסחוב את השריון של השוגון ולהלביש בובה לפי כללים שגילינו ככל שהתקדמנו בחדר. ורק שתדעו שהשריון היה באמת כבד, אפילו יש אזהרה באתר החדר שמרימים דברים כבדים וזה באמת היה לא קל לתמרן את השריון כך שיסודר כראוי.

חידות קשות שגרמו לנו להזיע ובסוף גם מבחן אצילות – מה הייתם בוחרים כוח או הגינות?

חדרים מעניינים ומסוג שאנחנו פחות מכירים, אז טוסו, תעשו חדרים ותחזרו לספר לי.

תגובה אחת בנושא “חדרי בריחה ביפן

השאר תגובה