קופסת בריחה תעלומה באחוזת מצפה כוכבים

קופסת בריחה תעלומה באחוזת מצפה כוכבים

בימינו לצד חדרי בריחה שמגיעים עד הבית, קופסאות בריחה של חדרי בריחה – יש גם פשוט קופסאות בריחה! BreakinBox היו הדוגמא הראשונה שכתבתי עליה, והיום אני רוצה לדבר על קופסת בריחה נוספת – תעלומה באחוזת מצפה כוכבים של חברת Thinkfun מסדרת Escape the room.

סיפור העלילה הוא שאנחנו שאנחנו עובדים לשעבר של אסטרונום מפורסם ואשתו שנעלמו.
מאז מהאחוזה שלהם נשמעים כל מיני קולות מוזרים ואנחנו מאוד מודאגים. מה שגורם לנו לאסוף חבורת חברים אמיצה וללכת לברר מה קרה לאסטרונום. אם תרצו לראות את סיפור העלילה (בלי ספויילרים) יש פה סרטון קצר.

איפה קונים ואיך משחקים?

קניתי את הקופסה בסניף של צומת ספרים אבל שיטוט קצר באינטרנט גילה שיש הרבה חנויות אחרות שמוכרות אותה (פזלנד למשל).
בשביל לשחק כל מה שאתם צריכים זה שולחן לפרוש עליו את כל התכולה וזמן פנוי. ההוראות בקופסה מגדירות את המשחק ל3+ שחקנים. בהרכב קטן החדר אמור לקחת עד שעה וחצי ואילו בקבוצה גדולה אפשר גם לסיים אותו בשעה. אני ואחי עשינו אותו בזוג ולקח לנו שעתיים. אז זאת משוואה פשוטה של כמה אנשים אתם רוצים לשחק – אל מול כמה זמן זה כנראה יקח לכם.

חשוב לדעת: לפני שמתחילים לשחק יש הוראות שצריך לקרוא בשביל להבין את שיטת המשחק. לא מדובר במשהו מורכב אבל לכל קופסת משחק חוקים משלה וכדאי להכיר אותם בשביל להתקדם מהר יותר במשחק.

משחק התעלומה

התעלומה עצמה היא מאוד בסיסית – נעלם אסטרונום (הנה מקצוע שלא שומעים עליו הרבה בישראל) ואנחנו מחפשים אותו. אבל אופן המשחק הוא מעניין מאוד. הפריטים עצמם עשויים בצורה מאוד נעימה לעין וכיף לשחק איתם. בקופסה יש יחסית הרבה אלמנטים ובחלקם השימוש לא הכי ברור ברגע הראשון. אבל אל דאגה ככל שמתקדמים במשחק מבינים איך הם משתלבים בעלילה.

בנוסף, הקופסה בנויה כך שאפשר לעשות בה שימוש חוזר. אומנם זה לא הכי פשוט להרכיב את הכל בחזרה אבל זה אפשרי אם רוצים.

קופסת בריחה תעלומה באחוזת מצפה כוכבים - החידות

החידות

חלק מהחידות מובנות על ההתחלה וחלקן גרמו לנו להזיע ולשבור את הראש. כאן המקום להגיד שבכל מקום בקופסה ובהוראות כתוב שיש רמזים באתר הישראלי של המשחק אבל האתר רק החזיר לנו הודעת שגיאה. אז הלכנו לאתר של החברה האם ולמזילנו שם היו הרמזים המובטחים שעזרו לנו להתקדם במשחק. אם אתם נתקעים כנסו לכאן (באנגלית) : Mystery at the Stargazer’s Manor

רוב החידות היו חידות ויזואליות שדרשו חשיבה לוגיקית ברמות שונות והיו שתי חידות שניסו לצאת מגבולות הקופסה. האחת עם אלמנט מאוד מעניין והשניה דרשה תשומת לב גדולה לפרטים. אבל אם שיחקתם פעם או פעמיים בחדרי בריחה אני מאמינה שהן לא יהוו אתגר בשבילכם.

לדעתי החידות מתאימות לקבוצה של בני נוער נחושים או לקבוצה קטנה יותר של מבוגרים.

סיכום קופסת הבריחה

מדובר במשחק לא זול – 120 ש”ח אבל כזה שמתאים בתור בילוי משפחתי של שעה-שעתיים. החידות הגיוניות ולא נדרשת יכולת מתקדמת לפתירת חידות אלא סבלנות ושיתוף פעולה בין המשתתפים. כרגיל הזדמנות בריחה טובה לתקופת קורונה.

תגובה אחת בנושא “קופסת בריחה תעלומה באחוזת מצפה כוכבים

השאר תגובה